Wednesday, March 16, 2011

BERSYUKORLAH

Di sebuah gurun ada seorang pengembara yang berkulit HITAM berjalan merentas padang pasir yang luas dan begitu panas...pengembara itu telah sesat sehingga bekalannya kehabisan...oleh kerana keHAUSan lalu matilah dia di tempat kejadian..... setelah mati datanglah dewi kepadanya....

DEWI : "wahai org HITAM aku sgt kasihan melihat nasib malang yg menimpa kau..oleh itu kau dibenarkan hidup semula dibumi.. tetapi kau mesti membuat 3 permintaan... akan aku tunaikan.. "


ORG HITAM: " baiklah..aku nak tiga benda yg aku telah lama aku idam kan...pertama aku nak minum air banyak2x.....kedua aku nak jadi PUTIH... dan ketiga aku nak tengok bontot pompuan banyak2x..."

DEWI: ooohhh senang sahaja permintaan mu itu.. akan aku tunaikan.... pling!!!!!

----------kehidupan kedua---------------
Lihat bawah .....
......
......
.....
.....






> Org hitam tadi telah menjadi
mangkuk TANDAS POMPUAN......:)
Lapik mangkuk pecah sebab kepala Orang Hitam tersangkut ketika
Gelojoh/panik/terperanjat keluar dari dalam mangkuk.
Moral of the Story: JGN MEMINTA YG BUKAN2
Segala yang kita ada pada hari ini adalah hak mutlak Ilahi. Selagi kita berkesempatan dengan nikmat & pemberianNya di dunia, syukurilah dengan setiap apa yang dianugerahi-Nya, Amin.

No comments:

Post a Comment