Thursday, October 1, 2009

Raya yg pertama

Ketika semua umat islam di Malaysia (ketika itu, hari raya masih bergantung sepenuhnya melihat anak bulan) menyambut malam Aidilfitri pada tahun 1985, saya sedang bertugas di Johor sebagai Site Supervisor utk kontraktor pembinaan.

Seorang Bos saya ketika nak petang raya itu bertanya pada saya, bila nak saya balik kampung? Saya menjawap, tidak. Terpinga-pinga dia seketika mendengar jawapan dari saya tadi. Tetapi dia tak bertanya lebih lanjut ketika itu. Saya kata ada kerja kat tapak yg sedang berjalan dan perlu siap esok. Katanya, kalau begitu Selamat Hari Raya katanya. Dia akan balik petang itu dan bos yg berbangsa cina ada bertugas.

Bagi saya, malam Raya pd mlm itu tiada berbeza dr malam2 yg lain. Entah kenapa???

Mungkin kerana aku ketika itu masih baru atau muda lagi......

No comments:

Post a Comment