Tajuk ini agak menarik dan HATI saya terpanggil utk turut membincangkan.
Pada pemerhatian saya ke atas semua artikel yang terdahulu oleh semua penulis yang berpengalaman dan sudahpun membuat analisis serta kajian,
saya boleh rumuskan dengan beberapa soalan untuk mencari
faktor penyebab kemalangan BAS.
1. Kenapa kelajuan 90ksj itu di tampal belakang di setiap bas dan BUKAN di DEPAN Pemandu.
2. Kenapa pemandu dibenarkan (dipaksa-rela) memandu lebih daripada 8 jam berturut-turut?
Pada pemerhatian saya ke atas semua artikel yang terdahulu oleh semua penulis yang berpengalaman dan sudahpun membuat analisis serta kajian,
saya boleh rumuskan dengan beberapa soalan untuk mencari
faktor penyebab kemalangan BAS.
1. Kenapa kelajuan 90ksj itu di tampal belakang di setiap bas dan BUKAN di DEPAN Pemandu.
2. Kenapa pemandu dibenarkan (dipaksa-rela) memandu lebih daripada 8 jam berturut-turut?
3. Kenapa PEMANDU dah mengantuk, terus nak memandu?
4. Selamatkah bas 2 tingkat di benarkan beroperasi untuk jarak jauh?
5. Kenapa penumpang tidak diberi kuasa untuk menegur pemandu?
Setiap persoalan di atas ada jawapan dan kalau jawapan berpihak kepada tidak menjamin keselamatan.......memang masaalah.....
Kita sama2 fikirkan bersama....
4. Selamatkah bas 2 tingkat di benarkan beroperasi untuk jarak jauh?
5. Kenapa penumpang tidak diberi kuasa untuk menegur pemandu?
Setiap persoalan di atas ada jawapan dan kalau jawapan berpihak kepada tidak menjamin keselamatan.......memang masaalah.....
Kita sama2 fikirkan bersama....
No comments:
Post a Comment